نیاز تهران و کلانشهرها به ۳هزار واگن جدید مترو/لزوم تولید انبوه قطار ملی با همکاری جهاددانشگاهی

معاون حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران ، دکتر سید مناف هاشمی ، مدیرعامل مهندس علی مترو شرکت مترو تهران ؛ این صنعت پیشرفت این پروژه ملی را بررسی كرد.

قطار ملی یکی از موفق ترین پروژه های ملی در کشور است

وی گفت: سیستم رانش قطار ملی در مجتمع جهاد دانشگاهی طراحی شده است. طیبی اشاره کرد. ما 32 سال تجربه در زمینه برق داریم ، “در دهه 60 ما کار خود را در زمینه ساخت یکسوسازها آغاز کردیم و هزاران نوع تولید کردیم. بعداً ، ما به تولید UPS ، سیستم های الکتریکی دکل حفاری و سیستم های کنترل از راه دور موتور الکترونیکی ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه سیستم رانش قطار ملی عملاً موفقیت آمیز بوده است گفت: سیستمی که در محیط آزمایشگاهی در آزمایشگاه کار می کند ممکن است مشکلات جزئی داشته باشد که در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود و ما هیچ نگرانی در مورد عملکرد سیستم نداریم.

وی با بیان اینکه جوانان ایرانی مهارت فنی خوبی دارند و به محض ترک کشور موفق خواهند شد گفت: اگر در داخل کشور ایمان داشته باشند می توانند کارهای مهم و خوبی انجام دهند. رئیس جهاددانشگاهی در ادامه با تشکر از مدیران مجموعه شهرداری تهران و مترو ادامه داد: ما در صنعت صنعت در سراسر کشور پیشرفت کرده ایم و وجود مدیران دلسوز این امکان را به ما داده است که با حمایت و نظارت آگاهانه آنها بتوانیم پروژه های مهم داخلی را اجرا کنیم.

“ما همچنین مسئولیت داریم که به این باور مدیران در جهاددانشگاهی پاسخ مثبت دهیم. طیبی بابیان اینکه ما تاکنون به همین روش عمل کرده ایم و طی این چهل سال جهاددانشگاهی همیشه بخشی از صنعت بوده است.

جهاد ، رئیس دانشگاه بابیان اینکه قطار ملی یکی از موفق ترین پروژه های ملی در کشور است. این پروژه با استفاده از این حجم در داخل کشور طراحی و ساخته شده است. ما این فناوری را داریم که از نظر دانش ، قیمت و کیفیت با محصولات مشابه خارجی رقابت می کنیم. .

مشکل آزمایشگاههای مرجع در کشوری که هیچ مشکلی در تولید فنی وجود ندارد. طیبی بابیان اینکه “برای آزمایش قطعات به آزمایشگاه مرجع نیاز داریم ، تهیه آن بسیار گران است. ما برای راه اندازی این آزمایشگاه ها به جهاد دانشگاهی می پردازیم.”

دو هزار و سه هزار واگن جدید مترو در تهران و سایر کلانشهرها مورد نیاز است

در هنگام بازدید ، دکتر سید مناف هاشمی با تشکر از توانایی های دانشگاه های جهادی گفت: “توانایی های محققان داخلی نشان می دهد که این کشور می تواند بسیاری از نیازهای کشور را در زمینه های برق ، انرژی و موتورهای مکانیکی تأمین کند.

معاون حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران با قدردانی از مشارکت همه دست اندرکاران این پروژه ملی گفت: این بخشی از ویژگی های کیفی این ممنوعیت است که باید در شرایط دشوار به تولید داخلی منتقل می شد.

وی گفت: طرح ساخت واگن های قطار ملی به ویژه قسمت هایی از سیستم رانش با برنامه ریزی خوبی در حال اجرا است. تا ماه مارس ، با 75 درصد ظرفیت تولید ، از هفت قطار در یک رم کامل رونمایی خواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه فقط در کلانشهر تهران به 1500 واگن مترو نیاز است ، گفت: بنابراین ما نباید از تولید بز قطار ملی راضی باشیم ، این پروژه باید در همان سطح و شاخص به تولید انبوه برسد. برای تأمین منابع خود به حمایت دولت و وزارت صنعت ، به ویژه سازمان برنامه بودجه نیاز دارد.

دکتر در مورد تحریم ها و مشکلاتی که این موضوع برای رفع نیازهای مترو ایجاد کرده است. هاشمی گفت: “به عنوان مثال ، قرارداد تهیه 630 واگن مترو با چین سه سال به طول انجامید و ما هنوز تصمیم نگرفته ایم كه آیا می توانیم از آنها انبوه تولید و حمایت كنیم.

وی گفت: با توجه به نیازهای تهران و سایر کلانشهرها ، من به 2000 واگن مترو نیاز دارم و ثبت سفارش پنج تا شش سال طول می کشد. به احتمال زیاد بسته به قدرت درونی هنگام مواجه شدن با تحریم ها ، روی پاهای خود بایستیم.

وی گفت: شهرداری تهران با مشکلات جدیدی از جمله راه اندازی تاکسی های ترکیبی با قطار ملی روبرو است. هاشمی افزود: “با توجه به توانایی هایی که در بازدید از این نهاد ، جهاد دانشگاهی مشاهده شده است. برق نیز می تواند وارد شود ، زیرا یکی از مشکلات عمده در تهران آلودگی هوا است و 60 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به حمل و نقل است ، بنابراین ما باید خدمات حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم.

سرانجام معاون حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران گفت: باید تلاش کنیم تا با ابعاد پروژه آشنا شویم و از مدیران ارشد کشور مانند روسای برنامه ها ، سازمان های بودجه ای ، صنعت ، معادن و تجارت حمایت بیشتری کنیم.

تولید انبوه قطارهای ملی با همکاری جهادنصاقی
علی امام ، مدیرعامل شرکت مترو تهران در این نشست طی سخنانی کوتاه گفت: اقدامات ویژه ای در حال انجام است و گامی عظیم در بحث صنعتی کشور برداشته شده است. وی بابیان اینکه باید شعله ای در حال سوختن پخش شود ، ادامه داد: با همکاری جهاددانشگاهی و سایر تولیدکنندگان داخلی باید سیستمی برای تولید انبوه قطارهای ملی طراحی شود تا کار آغاز شده به پایان برسد.

پروژه هایی در زمینه کاتالیزورهای ماشین سواری جهاددانشگاهی و باتری های قابل شارژ سریع

در این بازدید جهاددانشگاهی در پاسخ به اظهارات اداره حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران درباره اقدامات در زمینه آلودگی هوا ، به دو پروژه موجود شهرداری تهران اشاره کرد. ما از فلز پیروی می کنیم.

روابط عمومی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: مشکل موتورهای الکتریکی و گیربکس در مورد وسایل نقلیه الکتریکی موضوع بحث نیست و ساخت باتری و شارژ سریع آنها مهم است. این خودروها در سطح شهر مورد استقبال قرار می گیرند که مشکل اصلی این خودروها است.