نتایج نهایی دکتری تخصصی علوم‌پزشکی اعلام شد

نتایج نهایی دکتری تخصصی علوم‌پزشکی اعلام شد

نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی_فناوری رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی پنج‌شنبه، ۴ آبان در ۷۱ رشته و ۳۱ حوزه امتحانی با حضور ۱۱ هزار و ۹۴۴ نفر برگزار شد.

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم‌پزشکی، روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در اختیار داوطلبان قرار گرفت و پس از اعلام نتایج اولیه، فرایند انتخاب رشته آغاز شد. 

ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری تخصصی پژوهشی/ فناوری محور (Oriented-Technology/Research by Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی در مجموع ۱۳۰۴ نفر اعلام شده بود که از این تعداد ۱۰۸۳ نفر به پذیرش عادی و ۲۲۱ نفر به پذیرش شهریه‌پرداز اختصاص داشت.

همچنین در دکتری تخصصی پژوهشی_فناوری محور رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت تعداد ۴۷ نفر در ۳۴ مرکز تحقیقاتی پذیرفته خواهند شد. ظرفیتی معادل ۲۰ نفر نیز به پذیرش رشته‌های تخصصی دندانپزشکی اختصاص دارد.