مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

سال‌ها است که نبرد بزرگی میان دو کمپانی بزرگ مایکروسافت و سونی، بر سر انتشار کنسول‌های بازی ویدیویی برقرار است. کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن در سال‌های اخیر رقابت بسیار نزدیکی داشته‌اند و هم‌اکنون نیز برای سبقت گرفتن از یکدیگر، اشتیاق بسیاری دارند. این رقابت در زمینه اشتراک‌های ویژه کنسول‌ها، یعنی گیم پس و پلی استیشن پلاس نیز در جریان است. هر کدام از این اشتراک‌ها، امکانات جذابی را برای گیمرها فراهم می‌کنند. پلی استیشن پلاس به عنوان محبوب‌ترین سرویس سونی در میان بازیکنان شناخته شده است.  اما سوال اساسی این است که ایکس باکس گیم پس بهتر است یا پلی استیشن پلاس؟ برای مقایسه ایکس باکس گیم پس و ، با ما در این مطلب همراه باشید.

مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

اشتراک‌های ویژه و پلی استیشن پلاس همواره از مواردی مهمی هستند که کاربران در هنگام خرید ایگارا  کنسول به آن توجه می‌کنند. در واقع امکانات و ویژگی‌های این اشتراک‌ها سهم بزرگی در تصمیم‌گیری کاربران برای انتخاب و خرید کنسول دارند. بنابراین لازم است که گیم پس و پلی استیشن پلاس را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم تا بهترین تصمیم‌گیری را در حین خرید کنسول داشته باشیم.

چه عناوینی در گیم پس و پلی استیشن پلاس منتشر می‌شوند؟

مهم‌ترین دلیلی که کاربران را به سمت خرید گیم پس و پلی استیشن پلاس سوق می‌دهد، دسترسی به بازی‌های رایگان است. با خرید اشتراک پلی استیشن پلاس می‌توانید در طول ماه به‌صورت تصادفی از میان 800 بازی، دو بازی را دانلود و نصب کنید. در این میان عناوین جذابی همچون گاد آف وار و گوست آف تیوشیما وجود دارند، اما بخش بزرگی از این بازی‌ها را بازی‌های قدیمی مربوط به پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 تشکیل می‌دهند.

ایکس باکس گیم پس نیز بیش از 100 بازی ویدئویی را در خود جای داده است که بیشتر آن‌ها مدام در حال تغییر هستند. گیم پس بر خلاف پلاس، محدودیتی برای دانلود بازی‌ها ندارد و به کاربران اجازه می‌دهد تمام بازی‌های موجود را دانلود و اجرا کنند. در میان این بازی‌های رایگان، همیشه برخی از پرفروش‌ترین بازی‌های ایکس باکس قابل مشاهده هستند. در بسیاری از مواقع نیز بازی‌های انحصاری ایکس باکس در روزهای ابتدایی انتشار، بر روی این سرویس عرضه می‌شوند.

سرویس‌ دهی ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس در کامپیوتر

هر دو سرویس ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس بر روی رایانه‌های شخصی سرویس‌دهی دارند. کاربران با داشتن اشتراک پلاس صرفا می‌توانند از امکان استریم بر روی PC برخوردار شوند. اما اوضاع برای متفاوت است. کاربران با خرید اشتراک گیم پس می‌توانند عناوین جذابی را به شکل رایگان بر روی رایانه شخصی خود تجربه کنند. در حالی که با داشتن این اشتراک، امکان استریمینگ نیز برای کاربران فراهم شده است. علاوه بر این اشتراک گیم پس از قابلیت بازی و استریم بر روی موبایل و تبلت نیز پشتیبانی می‌کند، اما پلی استیشن پلاس این قابلیت را ندارد.

قابلیت بازی آنلاین ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس

بازی به‌صورت آنلاین در کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن، یک قابلیت هیجان‌انگیز و پرطرفدار، اما فروشی است. با خرید هرکدام از مدل‌های پلی استیشن پلاس اسنشال، اکسترا و پریمیوم می‌توانید به بخش بازی‌های آنلاین پلی استیشن دسترسی پیدا کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی چندنفره داشته باشید. اما اوضاع برای گیم پس و ایکس باکس کمی متفاوت است. با داشتن گیم پس معمولی نمی‌توان به بخش آنلاین دسترسی پیدا کرد و برای انجام این کار لازم است که اشتراک گیم پس آلتیمیت را خریداری کنید. نسخه گیم پس آلتیمیت کامل‌ترین و گران‌قیمت‌ترین نسخه گیم پس است.

تخفیفات ویژه و بسته‌های پیشنهادی

احتمالا می‌دانید که و پلی استیشن پلاس تنها برای مدتی در دسترس هستند و برای دسترسی دائمی لازم است که آن‌ها را بعد از اتمام انقضای اشتراک، خریداری کنید. در اشتراک ایکس باکس گیم پس یک مزیت ویژه در این باره وجود. کاربران گیم پس می‌توانند برای خرید کامل و دائمی بازی‌ها، از تخفیفات 10 الی 50 درصدی بهره‌مند شوند و عناوین موردنظر را با قیمت مناسبی خریداری کنند. سونی نیز تخفیفاتی را برای مشترکان پلی استیشن پلاس در نظر گرفته است که در مقایسه با گیم پس، از جذابیت کمتری برخوردار است.

مقایسه کلود استریمینگ گیم پس و پلاس

کلود استریمینگ یکی از امکانات جذابی است که به‌تازگی ایجاد شده است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بازی‌های ویدئویی را بدون داشتن سخت‌افزار خاصی، بر روی اینترنت با استفاده از تلفن همراه یا رایانه شخصی خود اجرا کنید. مایکروسافت در این باره اعلام کرده است که با پرداخت ماهانه 14.99 دلار می‌توانید از قابلیت کلود استریمینگ برخوردار شوید.دسترسی به بازی‌های رایگان با گیم پس و پلی استیشن پلاس

شرکت سونی نیز از قابلیت کلود استریمینگ در بازی‌های پلی استیشن 1، پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP از طریق طرح پلی استیشن پلاس Premium پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند این بازی‌ها را بر روی کنسول پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و رایانه شخصی تجربه کنند.

مقایسه قیمت ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس

قطعا مهم‌ترین موردی که کاربران در هنگام خرید یک اشتراک یا بازی به آن توجه می‌کنند، قیمت است. گیم پس و پلی استیشن پلاس نیز قیمت‌های متفاوتی دارند و در حالت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. قیمت تمام اشتراک‌های گیم پس و پلی استیشن پلاس عبارت‌اند از:

  • پلی استیشن پلاس اسنشال: سه‌ماهه 24.99 دلار، یک‌ساله 59.99 دلار
  • پلی استیشن پلاس اکسترا: سه‌ماهه 39.99 دلار، یک‌ساله 99.99 دلار
  • پلی استیشن پلاس پریمیوم: سه‌ماهه 49.99 دلار، یک‌ساله 119.99 دلار
  • ایکس باکس گیم پس: سه‌ماهه 29.99 دلار، یک‌ساله 119.88 دلار
  • پی‌سی گیم پس: سه‌ماهه 29.99 دلار، یک‌ساله 119.88 دلار
  • گیم پس آلتیمیت: سه‌ماهه 44.99 دلار، یک‌ساله 179.88 دلار

برنده رقابت ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس کدام است؟

همان‌طور که در این مطلب خواندید، گیم پس و پلی استیشن پلاس با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و هرکدام دارای خصوصیات ویژه خود هستند. اختلاف نظر بسیاری در این باره وجود دارد که برنده رقابت ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس کدام است؟ در واقع برنده این رقابت گیمرهایی هستند که از کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن استفاده می‌کنند. شرکت‌های سونی و مایکروسافت برای این که در رقابت با یکدیگر پیروز شوند و مشتریان بیشتری جذب کنند،

در ویدیو اختصاصی جدید زومجی، ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس جدید را مقایسه کردیم و سراغ بررسی ویژگی‌ها و قیمت‌های آن‌ها در ایران رفتیم. زومجی در این زوم‌کست حتی به قابلیت استریم کردن بازی‌ها با گیم پس و پلاس هم می‌پردازد. اسپانسر ویدیوی زومجی وبسایت است. شما می‌توانید علاوه بر خرید گیفت کارت‌های سرویس‌های گیمینگ مانند پلی استیشن پلاس، استیم و گیم پس، از خدمات دیگر ایرانیکارت نظیر خرید از آمازون نیز استفاده کنید‌.

توجه داشته باشید که این مقاله براساس اطلاعات رسمی بیرون‌آمده از تازه‌ترین اخبار بازی تا امروز نوشته شده است. پس آن‌چه در ادامه می‌بینید، فقط می‌تواند بازتاب‌دهنده‌ی شرایط دو سرویس مورد بحث در وضعیت فعلی باشد؛ درحالی‌که طبیعتا ممکن است با گذر زمان، جزئیات گوناگون تشکیل‌دهنده‌ی هر سرویس همچون قیمت اشتراک یا حتی رویکرد کلی یک شرکت در رابطه با سرویس خود تغییر کند.

فراموش نکنید که تعداد مشخصی از بازی‌های قدیمی در این سرویس‌ها پیدا می‌شوند. پس «پشتیبانی نیتیو سرویس از بازی‌های کنسول الف روی هر دستگاه» به این معنی نیست که همه‌ی بازی‌های کنسول الف در سرویس قرار دارند.  همواره امکانات و مزایای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با تهیه هرکدام از این اشتراک‌ها می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از دنیای گیم داشته باشید.