روایت مسعود کیمیایی از پایان تحمیلی «گوزن‌ها»

یکی از بحث برانگیزترین آثار مسعود کیمی فیلم گوزن ها در سال 1974 با بازی بهروز وزنیاکی و کشاورزان گاریبیان بود. این فیلم در آتش سوزی مهیب در سینما رکس آبادان به نمایش درآمد و برخی معتقدند مرگ دلخراش مخاطب “گوزن” برداشتی هنری از فضای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران بود. زمان معنای عمیق تری به کار هنری داد. در حال حاضر بازسازی فیلم “عزیز” با حضور کارگردان آن همزمان با جشنواره فیلم بازل در سوئیس در حال نمایش است.

شهرام مکری که به بهانه واهی بازی در فیلم “جنایت بی احتیاط” در جشنواره بازل به سوئیس رفته بود ، در برخی از اکران های فیلم “عزیز” نیز حضور داشت و درباره حضور مسعود کیمی و نمایش فیلمش صحبت کرد: آقای. “شطرنج باز” به تهیه کنندگی محمدرضا آسولانی ، احسان خوشبخت در انگلیس دنبال شد و وی چندین فیلم را به دلیل تقلید از فیلم رکس آبادان به نمایش در آورد. باید بازسازی فیلم “عزیز” همراه با “جنایات نادیده گرفته” آماده شود.

بنابراین ، یک نسخه ترمیم شده با زیرنویس های خوب ایجاد شده است و ویژگی جالب این فیلم این است که دو انتهای دارد ، یعنی دفتر سانسور ساواک قبل از انقلاب و پایان اصلی فیلم ، هر دو در پشت توضیحات نمایش داده می شوند .

ماكری افزود: “این فیلم از نظر بازسازی اثری قابل قبول است. این نسخه برای اولین بار در جشنواره فیلم روتردام” با جرم سهل انگاری به نمایش درآمد. “خوشحالم كه شما را می بینم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این بار آقای کیمی حضور داشتند و پس از نمایش فیلم در جلسات مفصل حضار شرکت کردند. آقای کیمی توسط مدیر انجمن منتقدان بازل به عنوان یکی از بهترین استادان سینمای ایران انتخاب شد. «عزیز» با توجه به تأثیرگذاری آن بر نسل های مختلف فیلمسازان ایرانی ، یکی از مهمترین فیلمهای کشور است. بهروز همچنین از وزنیاکی به عنوان یک سوپراستار یاد کرد ، در واقع آنها در مورد یک تیم رویایی در فیلم صحبت کردند ، از جمله نامه های مونفوردزاده ، نعمت هوگیگی ، بهروز وزنیاکی و مسعود کیمیه.

آقای کیمی در مورد زبان سینما ، تأثیر آن در زندگی عمومی ، هویت آن در یک اثر هنری و ارتباط آن با مخاطبان آن زمان و نسل جدید مخاطبان سینما صحبت کرد. در مورد هر دو انتهای فیلم صحبت های زیادی صورت گرفت توضیح اینکه چگونه ساواک انتهای دوم فیلم ، کیمیه ، شری را شکست داد. نعمت هوگی ، موسیقی دان شری. ساخت و ساز. هر دو این پایان ها مخاطب را مجذوب خود کرد.

مکری گفت: “من شخصاً فکر می کنم این اتفاقات بیشتر باید برای سینمای کلاسیک ایران رخ دهد تا بینندگان بتوانند فیلم را بهتر بشناسند و با آنها ارتباط برقرار کنند و این یکی از دلایل تبدیل شدن موکری به یک اتفاق مثبت برای مخاطب امروز است.” خوش شانس هستم که به همین مناسبت این کار را با فیلم “جنایت بی احتیاط” انجام دادم.

5858