راه کج – آوای البرز

دو نکته مهم دیگر وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

1- سعی داریم افزایش حقوق کارمندان را به حداقل برسانیم تا تورم در کشور افزایش نیابد!
2- حقوق را کم کم افزایش می دهیم تا حقوق برابر شود.

مسئولان ارشد باید در بیان نظرات خود بسیار دقت کنند تا اوضاع کشور به ویژه در عرصه سیاسی و اقتصادی مختل نشود.

1- ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری می گوید: «ضرایب حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی حداقل در هر سال بعد به نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی افزایش می یابد». در حقوق کارمندان این تابع تورم است نه تورم. صد در صد حقوق کارمندان تورم 200 درصدی را در پی خواهد داشت.

2- دولت موظف است با ابزار و تدابیر لازم تورم را در جامعه کنترل کند. ، قیمت کالاهای آن (بنزین، آب، برق، گاز و …) یک شبه 300 درصد افزایش می یابد و غیرقابل کنترل است. تورم گسترده در بازار پس از آن ظرف تورم را در سر افزایش 20 تا 30 درصدی دستمزد در هم می شکند.

3- پرزیدنت شری. رویس گفت: “تنظیم دستمزدها مطابق با تورم مهم است که مستقیماً با حقوق مردم مرتبط است. نباید به راحتی از کنار آن گذشت. علیرغم افزایش درصد) تفاوت 20 تا 60 درصدی حق مردم است. مردم و آنان قانوناً مدیون تمامی کارکنان دولت و خانواده های آنان هستند زیرا دولت به شکایت یکی از کارمندانی که توسط عدالت اداری دیوان به پرداخت مابه التفاوت سال های 89 تا 93 محکوم شده بود رسیدگی کرده است.

4. وقتی می بینیم که تورم خدمات و کالاهای عمومی به 300 درصد در سال می رسد، تورم تجمعی 50 تا 60 درصد اعلام می شود و در افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت بخل می ورزد، آشکارا کارمندان آنها را تشویق می کند. کسری درآمد را مجبور کنید از راه های دیگری مانند رشوه، کلاهبرداری، دزدی، سوء استفاده، سوء استفاده و بیکاری پر و پر شود.

5- همه دغدغه های روسای سازمان برنامه و بودجه بهانه ای برای کمبود منابع مالی برای افزایش ضریب حقوق کارکنان، ایجاد تورم در جامعه و افزایش در دسترس بودن پول شده است. وظیفه ما این است که کفش را زیر و رو کنیم، از یک طرف نمی توانیم حقوق قانونی کارمندان را بدهیم، حق مردم است، از طرف دیگر دولت را منابع اداری و انسانی می کنیم.موسسات عمومی روز به روز چاق تر می شوند درصد کارمندان نه تنها از کمبود خدمات بلکه از عدم اشتغال نیز رنج نمی برند، در مصرف آب، برق، گاز، تلفن، حمل و نقل، غذا و بسیاری از هزینه های عملیاتی صرفه جویی می کنند. متأسفانه به جای اینکه دولت بدنه خود را کوچک کند و حقوق قانونی کارگران را اعطا کند، وضعیت شهرداری ها و برخی شرکت های خصوصی برای همه بدتر است، در حالی که برخی شوراها و هیأت ها حق معرفی کارمندان را برای کار روی آن ابزارها به رسمیت می شناسند، در حالی که نیرو انباشته نمی شود. منابع بزرگ و گاه ناکارآمد برای انباشت منابع. مالیات، به ویژه از طرف متعصبان مذهبی، هدر دادن حقوق خائنانه و هزینه تجهیزات کشور است.

6- معادله حقوق دو شرط دارد که برخی مدتی است بیان می کنند:
ج: تساوی حقوق بر کل بدنه سه لشکر
ب: حقوق و دستمزد کارکنان را در یک دستگاه مطابقت دهید
اگر هدف از بین بردن حقوق، تبعیض و ناهماهنگی در حقوق کارکنان سه قوه مسلح و همه دستگاه هاست، خوب است برخی از کارکنان و مدیران مانند وزارت نفت، کار و صنعت و قطعا قضات وابسته هستند. کارمندان دادگاه ها، دادسراها، بانک ها و غیره نسبت به سایر کارمندان به ویژه معلمان حقوق بیشتری دریافت می کنند و چه خوب است که حقوق آنها با این حقوق مطابقت داشته باشد، اما اگر چنین است، ما صرف نظر از این نوع درآمد می خواهیم. عدم تعادل افزایش یا کاهش حقوق کارمندان در یک دستگاه مثلا آموزش و پرورش پس حقوق کارمندان آن دستگاه برابر است. این مناسب نیست که چرا در یک سیستم پرداخت که محصول قانون نظام پرداخت هماهنگ یا قانون مدیریت خدمات کشوری است، چنین تفاوت هایی در ابزارهای مختلف رخ می داد و باید بررسی و جلوگیری می شد. اضافه کردن کارمزد و غیره. ارقام پرداختی خیره کننده است.

اساساً تفاوت حقوق در هر سازمانی ناشی از عواملی مانند سابقه کار، تحصیلات، خانواده، مسئولیت ها، سابقه خدمت چندین ساله، خانواده های زیاد، مسئولیت پاسخگویی به کارکنان مختلف است، حاضر است شبانه روز کار کند و پاسخگو باشد. ، آیا عدالت را رعایت کرده ایم؟ این یکسان سازی تحصیلی، ازدواج، تشکیل خانواده، اشتغال و مسئولیت ها برخلاف سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و کشور است، به ویژه امروز که مجلس و دولت تلاش زیادی برای رتبه بندی دارند. آیا جز اختلاف و نابرابری در حقوق معلمان معنای دیگری دارد؟ بدانیم داریم چه کار می کنیم، تصمیمات درست، مفید و موثر بگیریم و راه اشتباه را نرویم.