خطری که بازپرداخت‌های جهانی را تهدید می‌کند

معاون صندوق بین‌المللی پول گفت: کشورهای بیشتری احتمالاً به دنبال کاهش بدهی هستند زیرا دلار قوی بازپرداخت را دشوارتر می‌کند و برنامه‌های کشورهای ثروتمند برای کمک به کشورهای فقیرتر باید به سرعت و به طور گسترده افزایش یابد.

به گزارش آوای البرز، به نقل از بیزینس، گیتا گوپینات، معاون اول مدیرعامل صندوق بین المللی پول گفت: حدود 60 درصد از کشورهای کم درآمد در معرض ریسک بالای بدهی یا در حال حاضر در معرض خطر هستند و 20 بازار نوظهور دارای بدهی هستند. در سطوح خارج از تعهدات معامله می شود.

وی افزود: شاهد خواهیم بود که کشورهای بیشتری باید بدهی خود را کاهش دهند.

افزایش قیمت‌ها منجر به افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان شد که منجر به تحرکات انقباضی فدرال رزرو شد که موجب تقویت دلار شد.

در همین حال، کشورهای در حال توسعه مقادیر هنگفتی از بدهی های غیر تعهدی را انباشته کردند که این امر باعث ایجاد یک آبشار تاریخی از نکول می شود.

گوپینات تصریح کرد: کاهش ارزش ارزهای بازارهای نوظهور در برابر دلار آثار تورمی دارد.

در حال حاضر، این روند سیاست های پولی را برای این کشورها که به دلار وام گرفته اند، چالش برانگیزتر می کند و بازپرداخت آنها را با مشکل مواجه می کند.

بدتر شدن بار بدهی پس از انقضای به اصطلاح چارچوب مشترک اتخاذ شده توسط گروه 20 برای تعلیق یا اصلاح بازپرداخت بدهی برای کشورهای کم درآمد در طول همه گیری کووید-19 اتفاق می افتد.

این چارچوب شامل باشگاه پاریس از اکثر کشورهای ثروتمند و چین است که عضو آن نیست اما بزرگترین وام دهنده رسمی دوجانبه جهان است.

گوپینات خاطرنشان کرد: اقدام سریع‌تر مورد نیاز است و دامنه چارچوب باید به کشورهای با درآمد متوسط ​​گسترش یابد.

انتهای پیام/