ثبت نام ۲ هزار و ۵۱۹ نفر برای وام ازدواج درچهارمحال وبختیاری

ثبت نام ۲ هزار و ۵۱۹ نفر برای وام ازدواج درچهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری آوای البرز چهارمحال وبختیاری، رسول غلامی معاونت فرهنگی و امور جوانان استان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در این استان ۳۰۰ کارگاه و ۷۶ دوره آموزشی با موضوع آموزش‌های قبل، بعد و حین ازدواج برگزار شد و ۷ هزار و ۵۴ نفر از این ۵۷۶ ساعت آموزش استفاده کردند.

وی با اشاره به صدور مجوز برای ۱۱ مراکز مشاوره در استان طی سه سال گذشته تصریح کرد: طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳، مجوز ۶ مرکز آموزش ازدواج ویژه جوانان اضافه شد و می‌توان گفت پیشرفت ۳۰۰ درصدی داشته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی برگزاری ۱۳۵ کارگاه آموزشی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان خرداد افزود: در سال ۱۴۰۲ ورزش و جوانان ۳ هزار و ۴۱۶ جلسه مشاوره رایگان ویژه گروه سنی ۱۸ تا ۳۵ سال برگزار کرد و ۲ هزار و ۴۰۷ نفر از این دوره‌ها استفاده کردند.

غلامی به ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به جوانان در طول سال اشاره و بیان داشت: در فروردین امسال در چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۵۱۹ نفر برای وام ازدواج ثبت‌نام کردند و از این تعداد ۲ هزار و ۹۰ نفر در صف انتظار بوده و فقط ۵۹ نفر موفق به دریافت وام شدند و تقریبا سه درصد از ثبت‌نام‌کنندگان وام دریافت کردند. و در رتبه ۲۶ در کشور قرار داریم.

وی اضافه کرد: آمار پرداخت وام‌ها در خرداد به ۱۶ درصد افزایش یافته و علت کم بودن این آمار به این دلیل است که پرداخت تسهیلات همه ساله در فروردین‌ماه معوق می‌شود اما امید است تا پایان سال پرداخت شود.

46