بهترین راه مهاجرت برای ایرانیان

مهاجرت و ترک وطن برای ارتقاء سبک زندگی و بهره‌مندی از امکانات بهتر، از جمله مسائلی است که در سال‌های اخیر ذهن تمام افراد به ویژه جوانان را درگیر کرده است. با خواندن این مقاله، متوجه خواهید شد که راحت ترین کشور برای مهاجرت با توجه به امکانات و شرایط شما کدام است و از چه طریق می‌توانید برای آن اقدام کنید.کشورهای مختلف برای جذب اتباع خارجی قوانین خاص خودشان را دارند. در این میان برخی از کشورها مهاجرپذیر هستند و افراد بسیاری را از سراسر دنیا می‌پذیرند. برای مثال می‌توان به کانادا اشاره کرد که سالانه حدود ۳۰۰ هزار مهاجر را از کشورهای مختلف به خود جذب می‌کند.

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان 2024 ✈️ ???? - پارسی کانادا

همچنین مهاجرت به کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند سوئیس سخت‌تر است و دردسرهای بیشتری دارد. در حدی که حتی گرفتن ویزای توریستی سوئیس کار سختی است. با این اوصاف فکر می‌کنیم دیگر لازم نیست به شرایط گرفتن اقامت در سوئیس اشاره کنیم. چرا که در این مقاله قرار است راحت ترین کشور برای مهاجرت را معرفی کنیم.

اوضاع سیاسی و روابط بین‌المللی، شرایط مهاجرت را برای ما چالش‌برانگیز کرده است. انتخاب‌های ما چندان گسترده نیست اما لازم است بدانیم در بین کشورهای مهاجرپذیر، راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها کدام است؟ در این میان سؤالات زیادی مطرح می‌شوند:

  • کشور مقصد چه قوانینی برای مهاجرت وضع کرده است؟
  • آیا کشور مقصد مهاجر ایرانی می‌پذیرد؟
  • آیا هزینه مهاجرت با بودجه ما هم‌خوانی دارد؟
  • شانس قبولی درخواست مهاجرت به این کشور خاص چقدر است؟
  • مدت‌زمان قبول درخواست و اخذ اقامت چقدر است؟
  • آیا پروسه مهاجرت و گرفتن اقامت در کشور مقصد آسان است؟

در ادامه با بررسی قوانین چند کشور که به ترتیب معرفی کرده‌ایم، می‌توانید بسته به شرایط خودتان، راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت را انتخاب کنید.  هزینه تحصیل در قبرس شمالی  برای یک سال تحصیلی، تقریباً ۷۰۰۰ یورو یا بیشتر است

مهاجرت به کانادا

کانادا را همیشه می‌توانید به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت در نظر داشته باشید. چرا که این کشور مهاجرپذیر است و سطح رفاه کاملاً مطلوبی دارد. تقریباً ۲۲ درصد جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل داده‌اند. قوانین مهاجرتی کانادا نیز برای مهاجرین ایرانی تا کنون چندان سخت نبوده است. پس از این نیز باید ببینیم اداره مهاجرت و شهروندی کانادا چه سیاست‌هایی را در نظر خواهد گرفت. در ادامه با روش‌‌های مهاجرت به کانادا آشنا خواهید شد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

در سال‌های اخیر یکی از پرمتقاضی‌ترین روش‌ها برای مهاجرین ایرانی بوده است. کانادا به عنوان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها شرایط بسیار خوبی را برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد. ویزای تحصیلی از سوی اداره مهاجرت کانادا صادر می‌شود که با توجه به شرایط خود می‌توانید نسبت به اخذ آنها اقدام کنید.

مهاجرت کاری به کانادا

کمبود نیروی کاری متخصص در کانادا باعث شده است که سالانه تکنسین‌ها و افراد مجرب بسیاری را به خود جذب کند. در صورت اقدام به مهاجرت با این روش می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. از این رو مهاجرت کاری یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به کانادا است.

برنامه‌های بسیار جالبی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که در این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکیل ترید
  • جاب آفر
  • اسکیل ورکر
  • برنامه‌های داستانی
  • خوداشتغالی کانادا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

برای سرمایه گذاری در کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد که در این میان می‌توان به ثبت، معرفی یا (کارآفرینی) و یا سرمایه گذاری غیر فعال اشاره کرد. استان‌های کانادا برنامه‌های سرمایه گذاری مخصوص به خود را دارند. بنابراین لازم است پیش از اقدام، در مورد برنامه‌های استان مورد نظر خود تحقیق و پرس و جو کنید. سرمایه گذاری استانی یکی از روش‌هایی است که کانادا، راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت در برنامه‌های خود گنجانده است.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

اسپانسر در واقع فردی است که در حال حاضر اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارد و با طرح ویزای اسپانسرشیپ می‌تواند شرایط اقامت در کانادا، زندگی، تحصیل و کار را برای یکی از اعضای خانواده یا اقوام خود به وجود آورد. قوانین مهاجرتی کانادا در زمینه اسپانسرشیپ بهترین شرایط را برای مهاجرین فراهم آورده است. به همین دلیل است که کانادا راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت است.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

شاید تصور کنید که یکی از راحت‌ترین روش‌های اخذ اقامت کانادا، ازدواج است. اما این روش هم شرایط خاص خود را دارد تا افراد نتوانند از طریق ازدواج صوری اقامت کانادا را دریافت کنند. از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همسر شما باید شهروند قانونی کانادا باشد.
  • همسر شما باید از وضعیت مالی قابل قبولی برای حمایت شما در طول اقامت برخوردار باشد.
  • مدارک و اسناد ازدواج شما باید مورد تأیید قانونی قرار بگیرد.

همچنین لازم است متذکر شویم که ازدواج با یک شهروند کانادا به معنای اخذ تابعیت در همان زمان و لحظه نیست. در واقع لازم است ۳ سال از زندگی شما با همسر کاناداییتان بگذرد تا بتوانید اقامت کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق فرزندآوری

مطابق قوانین مهاجرت کانادا، نوزادی که در خاک این کشور متولد شود، تابعیت بی قید و شرط آن را دریافت خواهد کرد. اما این تابعیت تنها به کودک تعلق دارد و والدین او سودی از آن نخواهند برد. اما فرزند پس از ۱۸ سالگی می‌تواند به عنوان اسپانسر والدین خود، شرایط اقامت آنها را در کانادا فراهم کند.

مهاجرت به آلمان

آلمان را می‌توان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت در اروپا نام برد. به همین دلیل ایرانیان بیشتر به آن جذب می‌شوند و فراگرفتن زبان آلمانی این روزها برای نیروهای متخصص یک تکلیف است. حدود ۱۲ درصد مردم آلمان مهاجر هستند و از این تعدا بیشتر از ۱۲۰ هزار نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند.

جمعیت آلمان از سال‌ها پیش رو به پیری است و به همین دلیل اداره مهاجرت این کشور نیروهای جوان و متخصص را با شرایط آسان‌تری به خود جذب می‌کند. در ادامه روش‌های مهاجرت به آلمان را شرح داده‌ایم.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دانشجویان در سال‌های اخیر بیشتر به فکر مهاجرت تحصیلی به آلمان بوده‌اند. آلمان را می‌توان راحت ترین کشور مهاجرت تحصیلی در اروپا دانست. نظام تحصیلی رایگان این کشور خدمات بسیار عالی و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. همچنین امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی وجود دارد.

اما لازم است بدانید که صرفاً تحصیل نمی‌تواند شرایط اخذ اقامت در آلمان را فراهم کند. لازم است در مدت ۱۸ ماه پس از پایان تحصیل نسبت به یافتن شغل مرتبط اقدام کنید. در غیر این صورت دیگر نمی‌توانید در این کشور بمانید.

مهاجرت کاری به آلمان

همانطور که پیش از این گفته شد، آلمان نیروهای متخصص و جوان را به خوبی به خود جذب می‌کند. از این رو آن را می‌توان راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها دانست. به دو روش می‌توانید نسبت به اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنید:

  • پیشنهاد کار یا Job Offer
  • ویزای جستجوی کار آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

آلمان کشوری توسعه‌یافته و پیشرفته است و اقتصاد رو به رشدی نیز دارد. نمی‌توان گفت که آلمان راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت از طریق سرمایه گذاری است. اما در صورت فراهم بودن شرایط با سرمایه کم و ثبت شرکت در این کشور می‌توانید شرایط اخذ اقامت را فراهم کنید.

سرمایه اولیه ثبت شرکت در آلمان چیزی حدود ۲۵ هزار یورو است. در تأیید طرح اولیه ممکن است سخت‌گیری‌هایی وجود داشته باشد و تعداد افرادی که مورد تأیید قرار می‌گیرند چندان بالا نیست. به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود که برای سرمایه گذاری، یک کشور آسان تر مانند اتریش را انتخاب کنند که استانداردهای زندگی در آن با آلمان یکی است.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

پناهندگی نیز یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به آلمان است. در این میان لازم است خطرات این روش را به جان بخرید. بر طبق کنوانسیون ژنو، افراد می‌توانند با دلایل متعددی اعم از شرایط سیاسی، احساس خطر و ناامنی و … نسبت به پناهندگی در آلمان اقدام کنند. آلمان برای متقاضیان پناهندگی خدمات نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. در این میان می‌توان به پرداخت هزینه‌های زندگی مانند خوراک، پوشاک و مسکن پناهندگان اشاره کرد.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و فرزندآوری

اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج به این سادگی‌ها نیست. وجود تخلفات عدیده و ازدواج‌های صوری باعث شده است که اداره مهاجرت قوانینی را برای اخذ اقامت از این طریق تدوین کند. این قوانین به ترتیب زیر هستند:

  • ازدواج شما باید با سند و مدرک و به صورت کاملاً رسمی انجام شده باشد.
  • لازم است همسر شما شغل ثابتی داشته و از پس هزینه‌های تأمین زندگی یک زوج در آلمان بربیاید.
  • داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل سطح A1 ضروری است.